Nyu-York Shahrining Iqtisodiy Holatini O'rganamiz: Eng So'nggi Yangilanishlar
ZAMONA va NY1 hamkorligida Nyu-York shahrining iqtisodiy ahvolini o‘rganamiz. Uy-joy, turizm, dam olish va mehmondo‘stlik sohalaridagi eng muvaffaqiyatli va qiyin vaziyatdagi yo‘nalishlarni tahlil qilamiz.
ZAMONA tomonidan taqdim etilayotgan ikki haftalik Nyu-York iqtisodiy holati yangilanishlari
Nyu-York shahrining iqtisodiy holatini kuzatish uchun ZAMONA va NY1 birgalikda jamoatchilikka ochiq ma'lumotlar asosida turli ko'rsatkichlar bo‘yicha tahlil olib bormoqda.
2024-yil iyul oyining birinchi haftasida biz Manhattan markaziy biznes hududida joriy etilishi mo‘ljallangan tirbandlik narxini belgilash tizimining cheksiz vaqtga qoldirilishi va uning shahar transporti va yo‘lovchilarga ta’siri haqida so‘z yuritamiz.
Tirbandlik Narxini Belgilash Tizimining Cheksiz To‘xtatilishi
So‘nggi oyda Nyu-York shtati gubernatori Kethi Xokul, 17 yil davomida rejalashtirilgan va MTA kengashi, shtat qonunchiligi hamda gubernator ofisi tomonidan qo‘llab-quvvatlangan Manhattan markazidagi tirbandlik narxini belgilash loyihasi cheksiz muddatga kechiktirilishini e’lon qildi.
Ushbu tizim 2024-yil 30 iyundan boshlab amal qilishi rejalashtirilgandi va Manhattanning 60-chi ko‘chadan pastda joylashgan hududga kiruvchi avtomobillar uchun to‘lov qo‘yilardi. Bunga Brooklyn, Queens va New Jersey tomonlaridan kirish yo‘llari kiradi: Brooklyn, Manhattan va Williamsburg ko‘priklari, Queens-Midtown tunneli va Queensboro ko‘prigi, Lincoln va Holland tunnellari, shuningdek 60-chi ko‘cha orqali janubga qarab harakatlanadigan transport vositalari.
Muhim
Manhattanda ishlovchi, avtomobil orqali ish joyiga keladigan politsiyachilar, o‘qituvchilar, sog‘liqni saqlash xodimlari, yuk mashinasi haydovchilari va boshqa kasb egalari jami taxminan 117,973 nafardan iborat bo‘lib, bu shahar ishchi kuchining faqat 4.7% ni tashkil etadi.
Tizim haftaning ish kunlari ertalab soat 5 dan kechki 9 gacha, dam olish kunlari esa soat 9 dan kechki 9 gacha amal qilishi va har bir kirishda yo‘l haqi sifatida yo‘lovchi va tijorat transport vositalaridan 15 dollar undirilishi ko‘zda tutilgandi. Motosikllar uchun to‘lov 7.5 dollar, yagona va ko‘p birlikli yuk mashinalari uchun mos ravishda 24 va 36 dollar, ijaraga olingan transport vositalari uchun 2.5 dollar, taksilarga esa 1.5 dollar bo‘lardi. Pik soatlar tashqarisidagi kirishlar uchun to‘lov 75% kamaytiriladi. Past daromadli haydovchilar uchun 50% chegirma va soliq imtiyozlari, shuningdek nogironlar, favqulodda xizmatlar, maktab va ishchi avtobuslari hamda maxsus davlat transportlari uchun imtiyozlar belgilangan edi.
Gubernator Xokul ushbu qarorni e’lon qilib, 15 dollarlik to‘lov o‘rta sinf va ishchi oilalarining byudjetiga og‘irlik keltirishini ta’kidladi va kundalik hayotdagi oddiy Nyu-Yorkliklarni qo‘llab-quvvatlash zarurligini qayd etdi.
Biroq, MTA tomonidan o‘tkazilgan atrof-muhit baholash ma’lumotlariga ko‘ra, Manhattan markaziy biznes hududida ishlovchi xodimlarning atigi 11.3% avtomobil orqali ishga keladi. Qolgan 85.7% jamoat transportidan foydalanadi, 3% esa piyoda, taksi, mototsikl, velosiped yoki boshqa usullar bilan harakatlanadi.
Nyu-Yorkdagi Tirbandlikning Iqtisodiy Zararlari
Tirbandlik narxini belgilash siyosatining asosiy maqsadi Manhattan markaziy biznes hududidagi tirbandlikni kamaytirishdir, chunki 60-chi ko‘chadan pastdagi hududdagi transport tiqilishi shahar iqtisodiyotiga yiliga taxminan 20 milliard AQSh dollari zarar yetkazmoqda, deb hisoblanadi. Bu haqda Partnership for New York City tadqiqoti ma’lumot beradi.
Ushbu zararlarning 9.17 milliard dollari yo‘l harakati tufayli yo‘qotilgan vaqtga to‘g‘ri keladi. MTA ma’lumotlariga ko‘ra, Manhattan markaziy biznes hududiga kuniga 700,000 ta transport vositasi kiradi va 2010-yildan beri ularning o‘rtacha tezligi 23% ga kamayib, taxminan soatiga 11.4 km (7.1 mph) ga tushgan.
Tirbandlik natijasida biznes daromadlarining kamayishi, yoqilg‘i va boshqa xarajatlarning oshishi ham iqtisodiy zararlar qatorida.
Muhtaram
MTA ma’lumotlariga ko‘ra, Manhattan markaziy biznes hududiga kiruvchi 700,000 ta avtomobilning o‘rtacha tezligi soatiga 7.1 mily (11.4 km) darajasiga tushib, 2010-yildan beri 23% ga kamaygan.
Tirbandlik Narxini Belgilashning Foydalari
MTA ekologik baholash ma’lumotlariga ko‘ra, tirbandlik narxini joriy etish natijasida Manhattan markaziy biznes hududidagi umumiy transport oqimi 8.9% ga kamayishi kutilgan edi. Yo‘lovchi avtomobillar soni 6% ga, yuk mashinalari esa 55% ga kamayadi. Shu bilan birga, jamoat transportidan foydalanish 1.6% ga ortishi taxmin qilingan, jumladan, MTA metropoliteni, Metro-North, PATH va LIRR xizmatlarida o‘sish kuzatiladi.
MTA Kapital Loyihalari va Daromadlar
Tirbandlik narxini belgilash orqali MTA qo‘shimcha daromadlarni jalb qilishi va bu orqali avtotollardan tushadigan daromadlarni oshirish ehtimoli bo‘lgan. Taxminan 5 milliard dollar yangi daromadlar 15 milliard dollarlik obligatsiyalar chiqarish imkonini yaratib, 2-chi Avenue metropoliteni kengaytmasi, avtobuslarni elektrlashtirish, eskalator va liftlarni yangilash, signalizatsiya tizimini modernizatsiya qilish, yangi poyezd vagonlari sotib olish, stansiyalar infratuzilmasini yaxshilash kabi loyihalarda sarflanishi rejalashtirilgan edi.
Tirbandlik narxini belgilash dasturining to‘xtatilishi sababli, 2024-yil 26 iyunda MTA kengashi o‘zining kapital byudjetidan 16.5 milliard dollarlik qisqartirish kiritdi, bu esa dastlab rejalashtirilgan ishlarni sekinlashtirishi mumkin.
Siz Iqtisodiy yangiliklar bo'yicha foydali maqolalarni 20-10-2024 sanasida topdingiz. Maqola sarlavhasi: " Nyu-York Shahrining Iqtisodiy Holatini O'rganamiz: Eng So'nggi Yangilanishlar " sizga Iqtisodiy yangiliklar sohasidagi chuqur tahlil va amaliy maslahatlarni beradi. Har bir maqola ekspertlar tomonidan tayyorlangan va foydalanuvchiga maksimal foyda berishga yo'naltirilgan.
Nyu-York Shahrining Iqtisodiy Holatini O'rganamiz: Eng So'nggi Yangilanishlar maqolasi sizga Iqtisodiy yangiliklar bo'yicha bilimlaringizni kengaytirish, yangiliklardan xabardor bo'lish va to'g'ri qarorlar qabul qilish imkonini beradi. Har bir maqola unikal kontent asosida yozilgan.


