Avtomobil Sanoatiga Yangi Soliq Imkoniyatlari: Kimlar Eng Ko'p Zararga Uchraydi?
AQShda yangi avtomobil importiga solinadigan 25% bojxona to‘lovi e’lon qilindi. Bu qaror xalqaro va mahalliy avtomobil ishlab chiqaruvchilariga qanday ta’sir qiladi? Narxlar ko‘tarilishi va sanoatdagi o‘zgarishlar haqida to‘liq tahlil.
Kolinning mutaxassisligi — texnologiya va moliyaviy yangiliklarni yoritish. U uch yildan oshiq vaqt davomida moliyaviy va siyosiy voqealarni tahrirlash, tekshirish bilan shug‘ullanadi. Kolin jurnalistika bo‘yicha magistr darajasini The New School dan, tarix va siyosatshunoslik bo‘yicha bakalavr darajasini McGill Universitetidan olgan.
Asosiy Fiklar
- Prezident Donald Tramp AQShga import qilinadigan avtomobillar va ularning qismlari uchun 25% bojxona to‘lovi joriy etilishini e’lon qildi, bu esa ishlab chiqarish va iste’mol xarajatlarini sezilarli darajada oshirishi kutilmoqda.
- General Motors va Ford kompaniyalari Trampning Kanada va Meksikaga nisbatan solgan bojxona tahdidlariga qaraganda yangi global tarif rejimida biroz yaxshiroq holatda, ammo ular uchun xarajatlar milliardlab dollarni tashkil etadi.
- Elektr transport vositalarini ishlab chiqaruvchilar, masalan, Tesla va Rivian, yangi bojxonalardan kamroq ta’sir ko‘radi, ammo ehtiyot qismlar yetkazib beruvchilarning holati noaniq.
Prezident Trampning yangi tariflari e’lon qilinishi ortidan AQSh va xalqaro avtomobil kompaniyalarining aksiyalari pasaydi.
Iqtisodchilar va tahlilchilar bu tariflar AQSh ishlab chiqaruvchilari va iste’molchilar uchun xarajatlarni sezilarli oshirishini taxmin qilmoqda.
JPMorgan mutaxassislari avval Kanada va Meksikadan import qilinadigan avtomobillarga solinadigan tariflar sanoatga yiliga taxminan 41 milliard dollar zarar yetkazishini taxmin qilgan edi. Endilikda barcha mamlakatlarga taalluqli bo‘lgan yangi tariflar esa bu summani 82 milliard dollargacha oshiradi. Agar ishlab chiqaruvchilar xarajatlarni butunlay iste’molchiga yuklasa, avtomobil narxlari 12% ga yaqin ko‘tarilishi mumkin.
Mutaxassislar fikricha, yangi tariflar Ford va General Motors kabi yirik AQSh kompaniyalari uchun biroz yengillik bo‘ldi. Faqat Kanada va Meksikaga nisbatan tariflar qo‘llanilganda, ushbu mamlakatlardagi zavodlarga bog‘liqlik ular uchun salbiy ta’sir ko‘rsatgan bo‘lardi. Endi esa global tariflar tufayli mahalliy kompaniyalar narxlarni oshirishda bozorga yetkazadigan ta’sirini kamaytirishi mumkin.
Shu bilan birga, GM kompaniyasi eng ko‘p ta’sirga uchraydigan ishlab chiqaruvchilar qatorida. Ularning taxminan 40% avtomobillari Kanada va Meksikadan, shuningdek Janubiy Koreyadan import qilinadi. Ford esa qo‘shni mamlakatlardan atigi 7% avtomobil qismlari oladi va Janubiy Koreyaga bog‘liq emas. JPMorgan mutaxassislari GM kompaniyasining bojxona xarajatlari 13 milliard dollarga yetishi mumkinligini, Ford uchun esa bu raqam 4,5 milliard dollar atrofida bo‘lishini bashorat qilmoqda.
Xalqaro avtomobil ishlab chiqaruvchilari endi katta qiyinchiliklarga duch keladi. Masalan, Ferrari o‘z avtomobillarini butunlay Italiyada yig‘adi, lekin ularning 40% atrofidagi qismi AQSh bozorida sotiladi, bu esa yuqori daromadli segment hisoblanadi. Xalqaro kompaniyalar xarajatlarni kamaytirish uchun AQShda ishlab chiqarishni oshirishlari mumkin, masalan, Janubiy Koreyaning Hyundai kompaniyasi bunga allaqachon qadam qo‘ydi.
JPMorgan payshanba kuni GM, Ford va Ferrari aksiyalarining narx maqsadlarini mos ravishda 17%, 15% va 12% ga pasaytirdi.
Elektr Avtomobillar Bozorida Kamroq Ta’sir
Elektr avtomobillar ishlab chiqaruvchilari Tesla, Rivian va Lucid AQShdagi yig‘ilish joylarida ishlab chiqariladi, shuning uchun ular yangi bojxonalardan kamroq zarar ko‘radi, deydi Bank of America Securities tahlilchilari.
Shu bilan birga, ular ham Kanada va Meksikadan qismlar oladi, bu haqda Tesla bosh direktori va Trampning maslahatchisi Ilon Mask ijtimoiy tarmoq X da ta’kidlab o‘tdi.
"Aniqlik kiritish uchun aytaman: bu bojxonalar Tesla avtomobillarining xorijdan keladigan qismlar narxiga ta’sir qiladi va bu ta’sir kam emas," dedi Mask, Trampning bojxonalari Tesla uchun eng foydali bo‘ladi degan fikrga javoban.
Qismlar Yetkazib Beruvchilari Holati Noaniq
Trampning qarorida "muayyan avtomobil qismlari," ya’ni dvigatellar, transmissiyalar, powertrain qismlari va elektr komponentlari uchun bojxonalar 3-maygacha joriy qilinishi aytilgan. Biroq, qaysi aniq qismlar tarifga tushishini va yetkazib beruvchilar bunga qanday moslashishini aniqlash qiyin.
JPMorgan tahlilchilari yetkazib beruvchilar avtomobil ishlab chiqaruvchilarga nisbatan biroz kuchliroq pozitsiyada, lekin ular ham tariflardan ta’sirlanadi, deyishmoqda. Hatto bojxona xarajatlarini ishlab chiqaruvchilarga yuklashga muvaffaq bo‘lsalar ham, xarajatlarning oshishi sababli iste’molchilar talabining pasayishi ularni zarar ko‘rsatadi.
Aniq qaysi yetkazib beruvchilar eng ko‘p zarar ko‘rishini hozircha aytish qiyin, ammo JPMorgan mutaxassislari fikricha, Aptiv eng zaif holatda, Gentex esa eng yaxshi pozitsiyada.
Tahlilchilarning aytishicha, yetkazib beruvchilar Trampning maqsadiga qarama-qarshi harakat qilib, ishlab chiqarishni arzonroq mamlakatlarga ko‘chirish orqali tarif xarajatlarini qoplashlari mumkin. Masalan, Lear kompaniyasi Meksikadan Honduraga ishlab chiqarishni ko‘chirgan va bu jarayon yangi tariflar ostida tezlashishi mumkin.
Agar sizda ZAMONA muxbirlariga yangiliklar bo‘lsa, biz bilan tips@zamona.uz manzili orqali bog‘laning.
Siz Bozor Yangiliklari bo'yicha qiziqarli mavzular va tahliliy materiallarni 23-04-2024 sanasida topdingiz. Maqola sarlavhasi: " Avtomobil Sanoatiga Yangi Soliq Imkoniyatlari: Kimlar Eng Ko'p Zararga Uchraydi? " sizga Bozor Yangiliklari sohasidagi yangi tushunchalar va foydali maslahatlarni beradi. Har bir Mavzu diqqat bilan tahlil qilingan va foydalanuvchiga amaliy ma'lumot yetkazishga qaratilgan.
Avtomobil Sanoatiga Yangi Soliq Imkoniyatlari: Kimlar Eng Ko'p Zararga Uchraydi? mavzusi sizning Bozor Yangiliklari bo'yicha qarorlaringizni yanada oqilona qilishga yordam beradi. Saytimizdagi barcha mavzular, unikal va foydalanuvchi uchun qimmatli kontent hisoblanadi.


