OpenAI Elon Musk’ning Grok modelini AI shaxmat turnirida mag‘lub etdi
Turnirda Anthropic, Google, xAI va DeepSeek kabi modellari ishtirok etib, OpenAI o3 modeli Grok 4’ni finalda yengib, eng yaxshi AI shaxmatchisi deb tan olindi.
ChatGPT ishlab chiqaruvchisi OpenAI sun’iy intellektlar o‘rtasidagi shaxmat turnirida Elon Musk’ning Grok 4 modelini finalda mag‘lub etdi.
Texnologiya kompaniyalari kompyuter salohiyatini baholash uchun tarixan shaxmatdan foydalangan; zamonaviy shaxmat mashinalari hatto eng kuchli insonlarni ham mag‘lub etishga qodir.
Ammo bu turnir maxsus shaxmat uchun emas, kundalik vazifalar uchun mo‘ljallangan sun’iy intellektlarga bag‘ishlandi.
OpenAI o3 modeli mag‘lubiyatsiz yakunlab, finalda xAI kompaniyasining Grok 4 modelini yengib, ikki firma o‘rtasidagi raqobatni kuchaytirdi.
Musk va Sam Altman, OpenAI hammuassislari, so‘nggi modellarini dunyoning eng aqlli AI’lari deb atashadi.
Google’ning Gemini modeli turnirda uchinchi o‘rinni egalladi.
Shuningdek, Grok final bosqichida bir necha bor ferzni yo‘qotib, xatolarga yo‘l qo‘ydi; o3 esa aniq o‘ynadi.
Chess.com muallifi Pedro Pinhata: “Yarim finalgacha Grok 4’ni to‘xtatish qiyin bo‘lgandi, ammo oxirgi kunda u barqarorlikni yo‘qotdi.”
Shaxmat bo‘yicha GM Hikaru Nakamura ommaviy efirda: “Grok ko‘plab xatolar qildi, OpenAI esa yo‘q” deb ta’kidladi.
Finaldan oldin Musk X’dagi postida xAI’ning muvaffaqiyati “yon natija” bo‘lib, “shaxmatga kam e’tibor qaratildi” deb yozgandi.
Nima uchun AI shaxmat o‘ynayapti?
Turnir Google'ga tegishli Kaggle platformasida o‘tkazildi; bu yerda data mutaxassislari raqobat orqali tizimlarini sinovdan o‘tkazadi.
Anthropic, Google, OpenAI, xAI hamda DeepSeek va Moonshot AI kabi olti model uch kun davomida bahs olib bordi.
AI rivojlanishini baholash uchun reasoning va kod yozish kabi sohalar bo‘yicha benchmark testlari ishlatiladi.
Murakkab qoidali strategik oʻyinlar – shaxmat va Go – sun’iy intellektlarni samarali sinashga xizmat qiladi; maqsad raqibni mag‘lub etishdir.
DeepMind’ning AlphaGo dasturi 2010-yillarda inson Go chempionlarini mag‘lub etdi va 2019-yilda koreyalik Lee Se-dol nafaqaga chiqishga to‘sqinlik qilolmadi.
DeepMind muassisi Sir Demis Hassabis avval shaxmat bo‘yicha iste’dodli bolakay bo‘lgan.
1990-yillarda shaxmatchilar qudratli kompyuterlarga qarshi o‘ynagan.

1997-yilda IBM Deep Blue’ning yutishi kompyuterlarning muayyan inson qobiliyatlariga tenglasha olishini ko‘rsatdi.
Garry Kasparov 20 yil o‘tib buni “10 million dollarlik soatga yutqazildim” deya ta’riflagan edi.

OpenAI o3 modeli Grok 4’ni mag‘lub etib, kundalik vazifalar uchun yaratilgan AI’lar o‘rtasida ham shaxmatda ustunlikka erishdi.
This topic was reported by Www.
Siz Texnologiya yangiliklari bo'yicha qiziqarli mavzular va tahliliy materiallarni 08-08-2025 sanasida topdingiz. Maqola sarlavhasi: " OpenAI Elon Musk’ning Grok modelini AI shaxmat turnirida mag‘lub etdi " sizga Texnologiya yangiliklari sohasidagi yangi tushunchalar va foydali maslahatlarni beradi. Har bir Mavzu diqqat bilan tahlil qilingan va foydalanuvchiga amaliy ma'lumot yetkazishga qaratilgan.
OpenAI Elon Musk’ning Grok modelini AI shaxmat turnirida mag‘lub etdi mavzusi sizning Texnologiya yangiliklari bo'yicha qarorlaringizni yanada oqilona qilishga yordam beradi. Saytimizdagi barcha mavzular, unikal va foydalanuvchi uchun qimmatli kontent hisoblanadi.


